Carriwell - 2ο τρίμηνο Μήνες 4-6

Αν είστε έγκυος για πρώτη φορά, αυτό το τρίμηνο αρχίζετε να νιώθετε τις κινήσεις του εμβρύου, πιθανότατα έχετε συσπάσεις και οι «αποθήκες» της ενέργειάς σας γεμίζουν ξανά! Ελαφριά γυμναστική και ήπιες ασκήσεις είναι ευεργετικές σε αυτή τη φάση εγκυμοσύνης. carriwell, εγκυμοσύνη, μελάγχρωση, αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη, τρίμηνο, 2ο τρίμηνο
Πού μπορείτε να προμηθευτείτε τα προϊόντα μας; Στείλτε μας email us Πατήστε εδώ για επιστροφή στην αρχική σελίδα
carriwell, εγκυμοσύνη, μελάγχρωση, αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη, τρίμηνο, 2ο τρίμηνο

2ο τρίμηνο Μήνες 4-6 (14η-26η εβδομάδα)

Η φροντίδα του στήθους και το πρωτόγαλα

  • Κατά την εγκυμοσύνη το στήθος σας δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα, μολονότι μπορείτε να απλώνετε μια θρεπτική ενυδατική κρέμα για να διατηρείτε την ελαστικότητά του.
  • Παλαιότερα συμβούλευαν τις έγκυες να τρίβουν με απαλή βούρτσα ή οδοντόβουρτσα τις θηλές τους! Αυτό μόνο κακό μπορεί να κάνει στους ιστούς του στήθους!
  • Εξίσου ανώφελο είναι να κάνετε στο στήθος σας μασάζ προσπαθώντας να κατεβάσετε πρωτόγαλα ή γάλα. Πάλι, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να βλάψετε τους ιστούς.
  • Το πρωτόγαλα –πύαρ: το γάλα των πρώτων ωρών και ημερών- παράγεται στους αδένες ήδη από την 8η εβδομάδα κύησης.
  • Είναι κολλώδες, με υποκίτρινο χρώμα, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και με γλυκιά γεύση.
  • Μερικές φορές λίγο πρωτόγαλα εκκρίνεται και στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, άλλοτε πάλι όχι. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι ενδεικτικό τού αν θα έχετε πολύ ή λίγο γάλα για να ταΐσετε το μωρό σας.
  • Το πρωτόγαλα συμβάλλει στη διάλυση / αραίωση των βλεννών που καταπίνει ή παράγει το έμβρυο, ώστε αυτές να αποβληθούν εύκολα μετά τον τοκετό.
  • Βοηθά δηλαδή στην αποβολή του μηκωνίου, των πυκνών πρασινόμαυρων εκκρίσεων που συγκεντρώνονται στο έντερο του εμβρύου κατά την κύηση.
  • Το πρωτόγαλα είναι μια πραγματική ασπίδα αντισωμάτων, που θα προστατεύει το μωρό σας για αρκετούς μήνες μετά τη γέννησή του.
  • Είναι εξαιρετικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά: ένα κουταλάκι γλυκού (ποσότητα που χρειάζεται το μωρό) ισοδυναμεί με 50ml μητρικού γάλατος.
  • Περιέχει υψηλά επίπεδα βιταμίνης Κ, που προστατεύει το μωρό από αιμορραγία.

Μελάγχρωση (δυσχρωμίες)

  • Εμφανίζονται κυρίως στο δεύτερο μισό της εγκυμοσύνης, υποχωρούν αμέσως μετά τον τοκετό και ως επί το πλείστον εξαφανίζονται ύστερα από 3-6 μήνες.
  • Όσες έχετε φακίδες και δερματικές κηλίδες ίσως τις δείτε να μεγαλώνουν και να σκουραίνουν κατά την εγκυμοσύνη.
  • Οι ελιές (σπίλοι) συχνά μεγαλώνουν, ως επί το πλείστον χωρίς προβλήματα.
  • Η μελάγχρωση και οι συνακόλουθες δερματικές αλλαγές οφείλονται στις ορμόνες της εγκυμοσύνης και σπάνια πρέπει να σας ανησυχούν. Ωστόσο, πρέπει να αποφεύγετε την παρατεταμένη έκθεση στον μεσημεριανό ήλιο.
  • Οι μελαχρινές και όσες έχουν σκούρο δέρμα είναι περισσότερο επιρρεπείς στις δυσχρωμίες της εγκυμοσύνης.
  • Χλόασμα είναι ο ιατρικός όρος για τις «πανάδες» που εμφανίζονται στη μύτη, στα μάγουλα και γύρω από το στόμα.
  • Επίσης στην εγκυμοσύνη σας μπορεί να δείτε τη θηλαία άλω (την περιοχή γύρω από τη θηλή) να μεγαλώνει και να γίνεται πιο σκούρα.
  • Τέλος, κατά το δεύτερο ήμισυ της εγκυμοσύνης μπορεί να εμφανιστεί μια σκούρα γραμμή από τον αφαλό που διατρέχει την κοιλιά μέχρι το εφηβαίο.

Αύξηση σωματικού βάρους/Εμφάνιση

  • Οι περισσότερες έγκυες ακτινοβολούν από υγεία και θηλυκότητα. Τα μαλλιά είναι λαμπερά, το δέρμα όμορφο και τα νύχια γερά.
  • Στο πρώτο τρίμηνο οι έγκυες παίρνουν το 10% του συνολικού βάρους της εγκυμοσύνης, από την 12η έως την 20η εβδομάδα παίρνουν περίπου το 25%, μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου το 45% του συνολικού βάρους, και στο τελευταίο τρίμηνο περίπου το 20%.
  • Η κοιλιά σας τώρα μεγαλώνει ορατά. Το καταλαβαίνετε πρώτες εσείς, πολύ πριν το παρατηρήσουν οι άλλοι.
  • Το πότε αρχίζει να φαίνεται η κοιλιά διαφέρει από έγκυο σε έγκυο και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
  • Συνήθως στις γυναίκες με γυμνασμένους μυς και καλό μυϊκό τόνο η κοιλιά φαίνεται πολύ αργότερα, καθώς οι κοιλιακοί μύες συγκρατούν τη μήτρα βαθύτερα στην κοιλιακή κοιλότητα.
  • Στις κοντές γυναίκες η κοιλιά φαίνεται πιο γρήγορα.
  • Η πρώτη εγκυμοσύνη θα φανεί πιο αργά από ό,τι μια δεύτερη, τρίτη κτλ. όταν οι μύες της κοιλιάς θα έχουν παραμείνει τεντωμένοι για μεγάλο διάστημα.
  • Ήδη από την 16η εβδομάδα πολλές έγκυες παρατηρούν τη μέση τους να «ανοίγει» ή να φουσκώνει η περιοχή πάνω από την ηβική χώρα.
  • Άλλες έγκυες βλέπουν την κοιλιά τους να φουσκώνει από την 20η εβδομάδα και μετά.
  • Μερικές γυναίκες νιώθουν τους γλουτούς τους να βαραίνουν. Όντως, μια ορισμένη ποσότητα λίπους αποθηκεύεται εκεί για να ενισχύσει αργότερα το σώμα σας με την ενέργεια που θα του χρειαστεί μετά τον τοκετό!

Οι κινήσεις του εμβρύου

  • Μερικές έγκυες νιώθουν τις κινήσεις του εμβρύου ήδη από την 16η εβδομάδα. Αυτό εξαρτάται από το βάρος της εγκύου, από τη θέση του εμβρύου στη μήτρα, το ποσό του αμνιακού υγρού και από άλλους παράγοντες.
  • Αρχικά η κίνηση του εμβρύου μοιάζει με φυσαλίδες ή πεταλούδες και δεν έχει περιοδικότητα. Το πιο συνηθισμένο για μια έγκυο στην πρώτη της εγκυμοσύνη είναι να αντιληφθεί τις κινήσεις του εμβρύου περίπου την 22η - 24η εβδομάδα.

Συσπάσεις (Braxton-Hicks)

  • Οι ελαφριές συσπάσεις της μήτρας, γνωστές ως Braxton-Hicks, περνάνε μόλις ξεκουραστείτε λίγο.
  • Εξίσου ανακουφιστικό είναι να κάνετε ένα ζεστό μπάνιο.
  • Μπορείτε επίσης να κάνετε στην κοιλιά σας απαλό μασάζ με ένα ελαφρύ λάδι.

 

Σωματική άσκηση

  • Η άσκηση στην εγκυμοσύνη έχει στόχο να σας κάνει να νιώθετε καλά και να το δείχνετε!
  • Σας βοηθά να διατηρείτε το σώμα σας σε καλή φυσική κατάσταση, ώστε να αντεπεξέλθετε ευκολότερα κατά τη διάρκεια της κύησης και στον τοκετό.
  • Οι έγκυες που ασκούνται τακτικά εμφανίζουν πολύ λιγότερες συναισθηματικές διακυμάνσεις, κρίσεις κλάματος και βουλιμία.
  • Καλή φυσική κατάσταση σημαίνει λιγότερες ενοχλήσεις και λιγότερους πόνους στην εγκυμοσύνη καθώς η στάση του σώματος βελτιώνεται, ισχυροποιείται ο μυικός τόνος και οι αρθρώσεις και γενικά το σώμα δυναμώνει.
  • Η γυμναστική και η καλή φυσική σας κατάσταση θα σας βοηθήσει και κατά τις τελευταίες «επιβαρυντικές» εβδομάδες της κύησης.
  • Τέλος, ο οργανισμός σας θα ανακάμψει πολύ γρηγορότερα μετά τη γέννα.
  • Ωστόσο, μορφές γυμναστικής που απαιτούν ιδιαίτερη καταπόνηση, π.χ. η αεροβική, η ιππασία κτλ., εγκυμονούν κινδύνους και θα πρέπει να αποφεύγονται κατά την εγκυμοσύνη.
  • Αν δείτε στο εσώρουχό σας σταγόνες αίματος ή νιώσετε κράμπες στη λεκάνη, σταματήστε την άσκηση και επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.
  • Η γυμναστική θα πρέπει να ταιριάζει στο χαρακτήρα σας και να είναι ευχάριστη. Αν έχετε βρει την ιδανική για σας γυμναστική μπορείτε να τη συνεχίσετε καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, εφόσον είναι ασφαλής.
  • Μην παραλείπετε τις ασκήσεις προθέρμανσης, τα τεντώματα και τις ασκήσεις χαλάρωσης.
  • Να μην υπερβάλλετε ποτέ, γιατί αυτό μπορεί να αποδειχτεί επιζήμιο για την εγκυμοσύνη, να δυσκολέψει τον τοκετό και να κάνει το μωρό σας νευρικό τον πρώτο καιρό της γέννησης.
  • Το περπάτημα και οι ήπιες μορφές άσκησης (π.χ. κολύμπι και χορός) είναι άριστες για την τόνωση και την ευεξία του σώματος και μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο στους συνδέσμους.
  • Ιδιαίτερα ανακουφιστικό είναι το απαλό μασάζ των πονεμένων περιοχών με παιδικό λάδι.
  • Η σωστή στάση του σώματος –δηλαδή η κοιλιά που στηρίζεται από τους μυς και τους γλουτούς, οι ώμοι χαλαροί πίσω και προς τα κάτω και το πηγούνι ελαφρά προτεταμένο– είναι μια στάση που σας ανακουφίζει.
  • Η γιόγκα είναι μια εξαιρετική μορφή άσκησης τόσο για το μυαλό όσο και για το σώμα σας.
  • Ο έλεγχος των κινήσεων στη γιόγκα τονώνει όλες ανεξαιρέτως τις ομάδες μυών και διατηρεί το σώμα σας εύπλαστο.

Βαριά αντικείμενα

  • Παρόλο που σηκώνοντας βαριά αντικείμενα στην εγκυμοσύνη μπορεί να μην πάθετε καμία ζημιά, οι σύνδεσμοι της πλάτης σας είναι πιο μαλακοί και τεντωμένοι λόγω των ορμονών, οπότε ίσως πονέσουν ή τραυματιστούν.
  • Όταν σηκώνετε κάτι βαρύ να λυγίζετε πάντα τα γόνατα και να φέρνετε το αντικείμενο κοντά στο σώμα σας, κρατώντας την πλάτη σας όσο το δυνατόν ευθεία καθώς ανασηκώνεστε.
  • Καθώς προχωρά η εγκυμοσύνη, μην σηκώνετε βάρη αν δεν νιώθετε άνετα.
  • Όταν η κοιλιά σας φουσκώσει αρκετά θα σας είναι δύσκολο να λυγίσετε τα γόνατά σας καθώς ανασηκώνετε βαριά αντικείμενα, οπότε χρειάζεται πολλή προσοχή.
  • Προσοχή χρειάζεται και όταν σηκώνετε μικρά παιδιά, καθώς δεν αποτελούν «σταθερό» βάρος αλλά στριφογυρίζουν και μετακινούνται ξαφνικά – καλύτερα να κάθεστε και να λέτε στα μικρά να σκαρφαλώνουν στην αγκαλιά σας.

 

Κνησμός

  • Η φαγούρα κατά την εγκυμοσύνη μολονότι είναι αρκετά συχνή, δεν έχει πάντα ιατρική εξήγηση.
  • Κυρίως εκδηλώνεται στην κοιλιά και στο στήθος, και μερικές φορές στους γλουτούς, στα χείλη του αιδοίου, στους βραχίονες και τους μηρούς.
  • Μερικές φορές οφείλεται στο τέντωμα του δέρματος ή σε ορμονικές αλλαγές.
  • Τις περισσότερες φορές δεν είναι κάτι σοβαρό, αλλά παραμένει εξαιρετικά ενοχλητικό.
  • Μια κρέμα με βιταμίνη Ε μπορεί να μειώσει την ενόχληση.
  • Προσθέστε μια χούφτα άλατα στο νερό της μπανιέρας σας για να μετριάσετε τον κνησμό.
  • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εάν έχετε υπερβολική φαγούρα που συνοδεύεται από αίσθηση αρρώστιας, ναυτία ή σημάδια ίκτερου (κίτρινες κηλίδες στο λευκό των ματιών).
  • Η ακραία φαγούρα στην εγκυμοσύνη μπορεί να συνδέεται με τη λεγόμενη «ενδοηπατική χολόσταση», που απαιτεί παρακολούθηση και θεραπεία.

Έτσι φτάνετε στο τέλος του δεύτερου τριμήνου της εγκυμοσύνης σας!

Πατήστε σε ένα από τα τρία παρακάτω στάδια για να μάθετε περισσότερα για τις αλλαγές στο σώμα σας.

1st Trimester 2nd Trimester 3rd Trimester
Μήνες1-3 Μήνες 4-6 Μήνες 7-9
Βραβεία ποιότητας των προϊόντων μας NO TEXT SET!
εσώρουχα εγκυμοσύνης | εσώρουχα εγκυμοσύνης | Σουτιέν εγκυμοσύνης | εσώρουχα θηλασμού | εσώρουχα θηλασμού | σουτιέν θηλασμού χωρίς ραφές | σουτιέν εγκυμοσύνης χωρίς ραφές | κιλότα εγκυμοσύνης | υποστηρικτική ζώνη εγκυμοσύνης | δαντελένιο σουτιέν με θήκη που κατεβαίνει | δαντελένιο σουτιέν θηλασμού | μπλούζα θηλασμού | μπλούζα θηλασμού | σουτιέν θηλασμού από οργανικό βαμβάκι | καταπραϋντικά επιθέματα στήθους | επιθέματα θηλασμού | νοσοκομειακά εσώρουχα | κιλότα εγκυμοσύνης | ρούχα ύπνου για εγκυμοσύνη/θηλασμό | σουτιέν θηλασμού από βαμβάκι | εσώρουχα εγκυμοσύνης | σουτιέν θηλασμού | ρούχα ύπνου για εγκυμοσύνη/θηλασμό | επιθέματα στήθους από μετάξι | ρούχα εγκυμοσύνης/θηλασμού από οργανική ύλη
© 2009-2011 Carriwell - All Rights Reserved | Valid xhtml 1.1 | CSS2.1